Dídac Soto buscarà tornar a guanyar la prova africana amb cotxe i copilot renovats. Si l’any passat hi va guanyar amb Nil Marín, amb un Seat Panda del 1997, en categoria ‘adventure c1’, enguany hi participarà amb la barcelonina Irene Acevedo i al volant d’un Toyota Rav4 del 1997
Repetir la victòria de l’any passat. Aquest serà el gran objectiu del GRT (Gamarús Raid Team), l’equip de Cànoves, que participarà del 2 al 9 de desembre i per quart any consecutiu a la Maroc Challenge. Una quarta participació, però, que ve carregada de novetats. Si l’any passat Dídac Soto hi va guanyar amb Nil Marín, amb un Seat Panda del 1997, en categoria ‘adventure c1’, enguany hi participarà amb la barcelonina Irene Acevedo i al volant d’un Toyota Rav4 del 1997, competint a la categoria ‘adventure c4’, i optant també enguany a la categoria mixta.
Per aquesta nova edició, Soto i la debutant Acevedo, gaudeixen d’un cotxe molt més competitiu que l’any passat, que haurà de fer front a una prova dura i exigent per les dunes del desert marroquí, amb etapes de 5 a 8 hores de durada, amb prop de 2.200 km totals. “Vam decidir canviar de categoria perquè volíem un repte que ens costés més, amb cotxes més potents i més ben preparats. En aquesta categoria c4 que participarem s’hi engloben tots els 4×4 que no tenen reductora”, apunta Dídac Soto a La Jornada del Vallès. Segons apunta El 9 Nou, Chema Villalobos, copilot d’Isidre Esteve, ha dissenyat el sistema de protecció de la mecànica del cotxe que ha estat preparat, com en les anteriors aventures, pels Tallers Buiz de Cardedeu.
“Sóc un apassionat del motor i de la benzina i m’agrada molt competir amb cotxes, l’aventura i l”off-road’ i de la prova sobretot destaco el nivell de cooperació i d’ajuda que pots tenir d’altres equips que en altres proves no trobes”, assegura Soto.
La cronologia de l’aventura
L’1 de desembre l’equip es desplaçarà a Jumilla per fer les verificacions tècniques i administratives. El dissabte 2, les segones verificacions, la cerimònia de sortida, i l’embarcament a Motril. Diumenge 3 ja comença la primera etapa: de Melilla a Midelt. La prova acaba divendres 8 a Euferd, amb l’entrega de trofeus.
“Repeteixo cada any perquè diuen que quan vas al Marroc hi ha quelcom que et pica i aquest algo et fa tornar-hi i a mi em va picar molt fort la primera vegada”, assegura Soto, que ja encadena un bon nombre de títols de la prova: primer l’any 2014 de la categoria cotxes majors de 25 anys amb un Suzuki Samurai del 1988; guanyador l’any 2015 de la categoria c1 turismes amb un Seat Marbella del 1997 i guanyador el 2016 de la categoria c1 amb un Seat Panda del 1997.
Enguany, opta per competir amb el millor cotxe que ho ha fet fins ara, un Toyota Rav4 del 1997 en una categoria més exigent, la c4, gràcies al suport dels patrocinadors, l’Ajuntament de Cànoves i Tallers Buiza de Cardedeu.